مایکروسافت با معرفی مدل هوش مصنوعی Muse، فصل جدیدی را در دنیای بازیهای ویدیویی گشوده است. این مدل که در اوایل سال جاری معرفی شد، قادر به تولید گیمپلی بوده و نشاندهنده رویکرد خلاقانه مایکروسافت به آینده بازیسازی است. کاربران کوپایلت اکنون میتوانند از طریق دموی هوش مصنوعی بازی Quake II، نمونهای از این فناوری پیشرفته را تجربه کنند.
دموی Quake II که بخشی از ابتکار Copilot for Gaming است، یک نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی از این بازی محبوب را در اختیار کاربران قرار میدهد که مستقیماً در مرورگر قابل اجرا است. این تجربه، اگرچه با محدودیتهایی در گرافیک و تعاملات همراه است و در زمان محدودی قابل دسترسی است، اما پیشرفت چشمگیر Muse را به نمایش میگذارد. این مدل که در ابتدا با کیفیت پایینتری ارائه شده بود، اکنون با نرخ فریم و وضوح بهتری اجرا میشود و نشان میدهد که مایکروسافت در حال توسعه و بهبود این فناوری است.
هدف اصلی از توسعه Muse، ارائه ابزاری قدرتمند به توسعهدهندگان برای نمونهسازی سریع ایدههای بازی است. با این حال، مایکروسافت فراتر از این هدف، به دنبال استفاده از Muse برای احیای بازیهای کلاسیک مانند Quake II و سازگاری آنها با سختافزارهای مدرن نیز هست. به گفته فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی مایکروسافت، این فناوری میتواند راه را برای حفظ بازیهای قدیمی هموار کرده و آنها را بدون نیاز به موتور یا سختافزار اصلی، در دسترس طیف وسیعی از پلتفرمها قرار دهد.
به نظر میرسد مایکروسافت به طور جدی در حال آموزش Muse بر روی بازیهای مختلف است و احتمالاً در آیندهای نزدیک، شاهد انتشار نسخههای آزمایشی بیشتری از بازیهای تولید شده توسط هوش مصنوعی در بخش Copilot Labs خواهیم بود.