ایکس‌باکس جدید, فراتر از حدس و گمان‌ها

طبق شایعاتی که به نظر می‌رسد صحت دارند، مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای نسل بعدی ایکس‌باکس است، اما این بار با رویکردی متفاوت.

بر اساس گفته‌های یکی از اعضای ارشد ویندوز سنترال، مایکروسافت قصد دارد با ارائه یک طرح مرجع، به شرکت‌های دیگر اجازه دهد تا مدل‌های سفارشی خود از ایکس‌باکس جدید را تولید کنند. این استراتژی جدید شبیه به رویکرد مایکروسافت در قبال دسته‌های ایکس‌باکس است که به شرکت‌هایی مانند Razer و Scuf اجازه می‌دهد تا نسخه‌های سفارشی خود را عرضه کنند.

گفته می‌شود که ایکس‌باکس بعدی تمرکز زیادی روی ویندوز خواهد داشت و به عنوان یک دستگاه مرجع برای رایانه‌های شخصی مبتنی بر معماری ARM عمل خواهد کرد. این موضوع شباهت‌هایی به سرفیس پرو جدید دارد که به عنوان یک دستگاه مرجع برای لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز 11 ARM عمل می‌کند.

احتمالا شرکت‌هایی مانند ایسوس، ام‌اس‌آی و گیگابایت مجوز تولید نسخه‌های سفارشی خود را از مایکروسافت دریافت خواهند کرد، با این حال، این شرکت‌ها باید قبل از نهایی شدن طرح، تأیید نهایی مایکروسافت را از نظر طراحی کسب کنند.

در حالی که برخی از افشاگران مدعی شده‌اند که مایکروسافت در حال خروج از بازار سخت‌افزار بازی است، انتشار تدریجی بازی‌های ایکس‌باکس برای پلی‌استیشن نشان می‌دهد که این شرکت همچنان به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد از اکوسیستم پلی‌استیشن است.

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی یا قیمت ایکس‌باکس جدید منتشر نشده است، با این حال، به نظر می‌رسد که مایکروسافت با این نسل جدید، رویکردی نوآورانه و متمایز را در پیش خواهد گرفت.

همچنین بررسی کنید

GTA 6 چه چیزی نباید داشته باشد؟ نظرات طرفداران

با نزدیک شدن به زمان عرضه GTA 6، طرفداران این سری محبوب در حال بحث …

ایسوس با ROG Ally X به میدان رقابت باز می‌گردد

ایسوس با معرفی کنسول دستی ROG Ally X، بار دیگر به دنیای گیمینگ قابل حمل …

LittleBigPlanet 3 و خاموشی دائمی سرورها

استودیوی Sumo Digital توسعه‌دهنده بازی LittleBigPlanet 3، در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل مشکلات …

نینتندو سوییچ ۲, نبرد حدس‌ها برای یافتن نامی خاص!

کنسول نینتندو سوییچ، دنیای بازی را تسخیر کرد و به پدیده‌ای محبوب تبدیل شد. با …

سرعت ساخت GTA 6 در 2025 شتاب می‌گیرد

توسعه بازی GTA 6 با بازگشت کارمندان راک‌استار به محل کار شتاب گرفته است. انتشار …